Disable Copy And Past

16 Nisan 2009 Perşembe

Tahinli Kurabiye


Tahin helvası tadında, harika bir kurabiye. Şekil verirken hamur biraz dağılır gibi oldu. Elinizle iyice sıkıp yuvarlarsanız sorun olmuyor. Tarifini buradan aldım.


Malzemeler :
1 su bardağı tahin
1 su bardağı tozşeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz (Ben bütün kullandım.)
3 su bardağı un
Yapılışı :
Şeker ve tahin yoğurma kabına alınarak iyice karıştırılır. Sıvıyağ, yumurta sarısı, vanilya ve un eklenir. Ele yapışmayan, bir parça alıp yuvarlandığında dağılmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğrulur. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp yuvarlanır. Önce yumurta akına sonra cevize batırılıp yağlı kağıt serilen fırın tepsisine dizilir. Önceden ısınmış 175 derece fırında 20-25 dk. pişirilir.
Not: Sıcakken tepsiden almaya kalkmayın, dağılabilir. İyice soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

6 yorum:

derya dedi ki...

İşteeeee budur benim kurabiyelerim tahin ne kadar çok yakışıyor kurabi
yeye ellerine sağlık canım süper ko
caman sevgiler..

kizhatce dedi ki...

kurabiye fabrikam benimmmm:)yerim ben onları,eline sağlık birsel ciğim...acı badem kurabiyesi gibi görünüyorlar,sevgiler...

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

tahinli herşeye bayılırım...kurabiyelerin harik... ellerine sağlık...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BİRSELCİM TAHİNİN KURABİYELERE KEKE TATTIĞI LEEZETİ ÇOK SEVİYORUM...

ELBİSTANLI dedi ki...

Sıkıntılardan uzak, huzurun gölgesinde geçireceğiniz günlerin ömrünüze yayılması, Ömürlerinizin bereketli, kazançlarınızın kârlı, sevinçlerinizin daim olması dileğiyle.... Kutlu doğum haftamız ve Cuma'nız mübarek, dualarınız kabul olsun..hayırlı geceler.

Renkli Kurabiyeler - Zülbiye dedi ki...

birsel abla ben bu tarifini denedim ama çok sert bir kurabiye oldu bir yerde yanlış mı yaptım anlamadım şekerde erimedi kıtır kıtır geldi ağzıma bana geri dönersen çok sevinirim.
sevgilerimle,